אולי הדבר החשוב ביותר הוא פשוט ללכת לכמה יצרנים ולראות את טיב הסחורה
לא כדאי להסתפק בהבטחות..
בפגישה קצרה בבית המלאכה והתצוגה תבינו מיד מה אתם מקבלים
כאשר אתה עומד מול הדבר האמיתי אתה מבין.
זה בדיוק כמו לעמוד מול מכונית ולהרגיש את ההבדל בין מרצדס לפיאט
אצלי תקבלו את המרצדס..
היום עם עלית הביקוש להוט טאב בישראל יש לא מעט יבוא ויצור של חביות עץ ומערכות פשוטות זולות ליצור ולא איכותיות.
כדי להוזיל מחירים היצרנים משתמשים בעץ פחות איכותי , בניה פחות איכותית של החבית ובמערכות פיקוד חיטוי וסינון פחות איכותיות.
הדברים החשובים באמת בבחירת הוט טאב :
עובי העץ ממנו עשויה החבית צריך להיות – לא פחות מ45 ממ או שתי צול.. עץ דק יותר יוצר חבית חלשה ולא עמידה לאורך זמן וכן תורם לאיבוד חום מהיר של המים
אחד הדברים החשובים ביותר הוא החבקים הסוגרים את החבית
על ההוט טאב להיות בנוי משלושה חבקים לפחות ברוחב של לא יותר משלושה ס'מ…
מערכת החיטוי הנכונה היא שילוב של מערכת אוזון ויוניזטור- אסור להסתפק רק באחד מהם וזאת מאחר שהאוזון הוא מחמצן מעולה ויוניזטור הוא מחטא מעולה ושני הפרמטרים האלה חשובים ורק ביחד עושים פעולת טיהור מלאה.
על הסקימר להיות בעל יכולת כיוון לפני המיים…כל סקימר אחר בעיקר הפלסטיקים המסחריים פשוט לא עושים את העבודה וגורמים להצטברות שומן וליכלוך על פני המים ודפנות החבית.
יצור החבית דורש ידע וניסיון..יש לבדוק לפני קניה שהחריץ התחתון בקורות ההוט טאב שאליהם מתחברת התחתית חתוכים בצורה עגולה ולא ישרה (נדרשת מכונה מיוחדת)..רוב היצרנים פשוט חותכים ישר – דבר שגורם להצטברות חללים של מים במקום שהקורות העומדות מתחברות לתחתית של ההוט טאב דבר שבמשך הזמן גורם לריקבון ונזילות.
חבית שבנויה מלוחות עץ בשיטת זכר ונקבה עגולים הינה חבית שמועדת לצבירת לכלוך בחריצים, נזילות ולפיכך חייה יהיו קצרים בהרבה מחבית שבנויה באותה שיטה של חביות יין.